ambulans igen.


Ohoj!
kan börja med att säga - var aldrig elak mot din kropp. den kan slå tillbaka.

vanlig morgon med frukost och dylikt på enheten igår. därefter kom liknande magsmärtor som senast, samma symtom med svullen och hård buk etc. blev ett samtal till 112 med skickad ambulans. here we go again. tänkte jag. morfin och två nålar i armen. framme och upp på en brits. genanta undersökningar och anländande mor och far till lokalerna med vita väggar, samma färgfrånvarande kläder och sjuka människor. måtte vi få en diagnos.

jag hamnade i mellan. jag blev utskriven från enheten för att de inte kunde ha en patient som åkte fram och tillbaka mellan sjukhus och akut. mina föräldrar vägrade ta hem mig och sjukhuset kunde inte ha kvar mig. vad spelade det för roll att man för en gångs skull var myndig med en egen röst ?

vi mötte varandra på vägen. är hemma tills läkarbesök på måndag, sen åter igen till enheten på tisdag. inte så mycket till diagnos än, mer än att jag är en på hundra som inte "tål" min ångestmedicin, här lyckas man igen, hah.

dagen har gått förvånandsvärt bra, utom ett bråk med kaffe. som slutade i inget kaffe. punkt.

12.00 Lunch. kokt fick och potatis.



14.00 mellis. laktosfri risifrutti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: