utmaning


hej hopp!
ursäkta inläggstorkan, vet att det inte ger allt för bra tankar hos några. men var inte oroliga, ingenting har hänt mer än en humördipp och berövad ork.
Gårdagens kväll skulle egentligen bjudit på musikalen HAIR tillsammans med mamma, lillebror och P. men vi förstod att med min nuvarande skrutthälsa skulle jag inte kunna följa med.. gjorde ont. mamma kämpade som en liten röd gris [man är väl inte rosa efter att ha kämpat så] för att ändra/flytta fram datumet för våra biljetter. hon lyckades och jag blev jätteglad! förmodligen gladare än jag visar..

jag och mitt skrutt påverkade även mitt planerade besök hos behandlaren, mamma och pappa åkte dit ensamna. jag tänkte att det skulle lugna lite. frågade inte så mycket om hur det var när de kom hem igen. av respekt att jag vet att det är privat, även om det är om mig. det är deras känslor och vill de berätta, berättar dem. precis som jag.
angående lugnet missbedömde jag nog det hela lite, då mamma "dippade" lite på kvällen. hon grät, jag grät. jag förstår, men det är svårt. jag känner mig otillräcklig. hon maktlös. ush. JÄVLA ÄTSTÖRNINGSHELVETE .

men jag blir även ledsen, då allas tankar och vilja riktas mot enheten. där vill de att jag ska vara, inlagd. jag vill ju inte. jag vill ha lite mer hjälp, det förstår jag är nödvändigt. ett schema att följa kanske, som förut. när jag mådde bättre. motivation kan jag hämta, plocka fram. men för att finna styrkan behöver jag nog lite hjälp. men Mia är fortfarande bäst.

dagen har i varje fall rullat på med en film, dusch och en liten trip med pappa. vi passade på att utmana lite. han hjälpte mig att försöka äta ett äpple under tiden vi förvillade tankarna i bokdjungeln. gick rätt bra faktiskt ! :)
trots det förbannade magontet..

Postat av: sofia

sv; Ja men då var han ju rätt stor! Jag trodde en sisådär 8 år när du sa lille ;)



nej fy vad hemskt. Är det någonting du kommer få dras med länge? eller blir man helt frisk? (kan inte alls mycket om bukhinneinflamation men det jag hört låter inte roligt alls) vilken tur att du åkte till akuten, hört att det kan gå riktigt illa utan behandling :/



Det är så svårt att bara ignorera ätstörningen. När jag går hemma hela dagarna blir jag så rastlös, och dom dagar då jag inte orkar lyssna till ätstörningen är värst, för då har jag ingenting att fokusera på. Därför blir det lätt så att jag snöar in mig i sjukdomen, just för att slippa ha tråkigt.. haha.. inte för att det är kul med ätstörning.. men jag hoppas du förstår vad jag menar? Dagarna går så otroligt fort när man fokuserar på maten, det händer någonting! helt sjukt... finns ju lixom roligare saker att göra i vardagen.

dagvården avslutades i samband med julen, jag är trött på resorna dit (dagvården ligger i en helt annan stad, det är inte roligt att åka taxi 3 timmar om dagen) och jag kände att det gick verkligen inte framåt längre. Mest var det resorna som gjorde att jag tog beslutet att söka hjälp i min egen stad. Här finns ingen dagvårdsverksamhet för tillfället, däremot matstödsgrupp 3 dagar i veckan. Den hade jag hoppats på att få joina. Nu var det bara några veckor kvar på terminen och dom tyckte att det var "onödigt" att påbörja något som snart är slut. Själv känner jag lite så att jag verkligen behöver någonting som får mig att lämna huset, vad som helst, vilket jag sa till dom. Får svar på måndag ifall det är OK att jag kommer dom sista veckorna, men jag tvivlar på det.

Och då vet jag inte vad som händer. Jag behöver hjälp. Men jag blir inte erbjuden hjälp, annat än inläggning. Och jag är besviken på min läkare och kontakt som lovar att titta upp olika behandlingshem och alternativ men inte gör det. Det känns som om dom bara väntar på att något ska gå riktigt illa (att jag ska spåra ur..) och be om en inläggning. Känns inte alls som om dom försöker hitta någonting som passar mig, utan det är bara inläggning.



Hur är planerna för dig nu? du måste ju också få hjälp :( inte plåga dig själv så. inte få mer skador vännen <3

2012-01-11 @ 19:09:09
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: