pepp


Hola. again. heh, det där med hälsningsfraser ..
tänkte mest säga godnatt. inte fullt i all sin enkelhet, bara utan negativitet. klart ni vill höra det. ett + liksom.
känner en slags pepp efter sjukhuset. mår väldigt illa i kroppen och huvudet tar nästintill samma nivå av stryk.
men peppen. jag längtar. klart alla vill ha ett liv, leva ett liv. sitt liv. och har man någon gång sätt eller känt det svävat iväg, likt vattnet skiljer sig från spaghettin i silen - blir det ännu tydligare. man borde satt i proppen i diskhon när spaghettin rann ut från för stora hål. man vill ha det där man hade, men aldrig tänkte på kunde försvinna.

j a g   v i l l   h a   m i t t   l i v . tillbaka.
men det kommer inte som ett brev på posten, jag måste kämpa. inte för livet, men för att förstå att jag har allt det där jag letade efter. Och maten. den står på bordet, jag hade ett val. eller har. men jag bommade det jag inte längre kunde se. som att så nytt gräs på stigen man alltid tog. men det betyder inte att man inte kan gå där igen. man behöver inte alltid se. och allt gammalt behöver inte alltid vara gammalt. se ut lika dant, eller utspela sig i den form huvudet visar. nej.
jag är pepp.
pepp på att kämpa.

jag vet att tiden är krävande och att tårarna inte kommer sluta att falla. jag vet att genvägar inte är mindre smärtsamma eller gör vägen mindre snårig. jag vet att jag inte kommer sitta där imorgon och äta normala portioner från en snart rensad tallrik utan minsta tankar om att jag skulle gjort fel. men jag vet också att en dag kommer jag att kunna slå ner tankarna som inte är mitt riktiga jag. jag planerar och ser framför mig, måltider och livsmedel som ändå är "OK", det man kan börja med. ett schema skapas. någon slags rutin. men ändå. ÄNDÅ vågar jag inte, inte riktigt. för ja, jag är rädd. och på den fronten - svag. men jag vet att det kommer att gå. jag ska.

bild från gårdagen. Jag får blunda för att inte se det i steg. men en dag, en dag sitter min hand i den skålen.
1.hat 2.rädsla 3.utmaning 4.belöning 5.onödigt 6.okej, lördag 7. godis. 8.gott 9.tänka? mums.




Postat av: Angie

Let's bring vettiga Dedde back <3

2012-01-09 @ 10:44:49
Postat av: R

Och vi finns här för att hjälpa dig! <3

2012-01-09 @ 12:49:12
Postat av: Dedde



jajjamen shes on her waay!

tack mina fina :) <3

2012-01-09 @ 19:07:57
URL: http://deds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: