paus i ätstörningen


tjohoah !
är det någon som är hemma än, kanske inte gått än? hah. lugn fredags kväll eller partyparty på stan?.. gällande aktivitet har jag inte så mycket till val just nu, däremot min lillebror valde alternativ nummer duo och lämnade husets trygga väggar mot en utenatt. jag vill också. också. också. meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen..

.. tro det eller ej, men jag orkade tjuvstarta lite på dagens resmål och hann med ett hårfärgsinköp. och en till bok. typiskt mig att inte läsa en bok på hundra år. få idén om att sysselsättningen bör uppas och sen köpa massa !..
men nu har jag två förhoppningsvis bra böcker. ska försöka ta reda på det inom en snar framtid.. innan ytterligare köp.
var som tidigarenämnt hos behandlaren idag, med mamma. det gick bra och det är skönt att höra vad man tänker, i mer lyhörda ord än de som tar form bakom pannbenet. inga "aha-upplevelser", men fortfarande lite nya perspektiv. efter gårdagens läsning i läkarboken till exempelt. rädd för min hälsa eller liv har jag aldrig varit, att saker och ting löser sig är min trogna filosofi. men ja.. även jag börjar förstå nu. har tagit som en liten "paus" från det spår jag nyss gick på gällande både vardag och behanding. jag blev lite orolig för mig själv och lossade lite på tyglarna. även om jag kan tänka mig att så fort jag känner mig som för två-tre veckor sedan kommer jag ramla in i samma tankemönster och ställas framför samma kamp. men just nu, tills jag åtminstone kommer "tillbaka", blir det mer tillåtelse och fokus på bara just - komma tillbaka. det finns ingen marginal där, men i varje fall en sorts platå. en liten kant som nu lyser med sin frånvaro och jag kan inte komma på en enda forntida tanke eller känsla från bardomliga minnen, vars innerbörd är mer värd än att få må lite bättre. Det brukar vara uthärdigt, en vardag jag låtit mig figursy i svaghet för framåtgång kontrat med för hårt knytna tyglar bakifrån.
men det här måendet har bara inte gått att ignorera dessa två senaste veckor. tant i förtid, på riktigt.

vad är det som är så svårt?.. 



matlagning a lá dedde ifrån australien. en middag som jag förbjöds att äta, av mig själv såklart. whywhywhy ?..

Postat av: sofia

Hur länge har du varit sjuk..?

var det länge sedan du klarade av att äta "vanlig" mat? vad är ditt mål just nu - planen för att komma vidare?

hejar på dig <3

2012-01-13 @ 23:32:19
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: