Min fina lillebror


Min lillebror peppar och försöker. Visar att han mognat, växt och står där han står. Han går det inte att vifta bort. Eller ni förstår, jag trodde aldrig han var tillräckligt gammal, för något egentligen.
Till saken hör; när jag till och med blir oresonlig gentemot min storebror, som ALLTID gjort allt för sina syskon, alla.
Då har det gått långt . För långt.

Och nu ligger jag här i en sjukhussäng bland gamla människor, igen. Får mängder av morfin för att varken jag eller min kropp kan uthärda de smärtor konsekvenserna av mitt leverne givit.

Men nu får jag fan svära på att två blanketter ska fyllas i, två kliniker ska besökas - pratas med. Och nej, jag säger inte inläggning aka dygnsvård.
Jag säger träffa, prata och RESONERA. hitta något jag tror på, något som kan hjälp mig. Få ner min ångest några steg så jag har chansen att ta emot mig i mina fall utan att bryta vart enda ben i kroppen.
Få orken att bygga upp det som slår satan i väggen när den närmar sig och vill lägga krokben för mig från första början.
Det finns mycket jobb här, bara att jag aldrig orkat snurpla upp trådjävelns start. (och ja, låt mig få svära. För jag är FAN FÖRBANNAD PÅ DENNA JÄVLA ÄTSTÖRNING..!)


Postat av: sofia

Insikt. Bröder är allt bra. Dom kan få en att se saker ur ett annat perspektiv, kan få en att öppna ögonen och väcka viljan till livet, till friheten och friskhet. I allafall mina bröder. Dom kan få mig att förstå saker som andra försökt pränta in i mitt huvud utan att lyckas.

Dom kan få mig att ta dom där oändligt stora stegen (som är pyttesmå i vissas ögon)

Min bror svepte en näringsdryck en gång "bara för att" och sa "mjo... den var ju rätt okej. Kanske inte milkshake ifrån mcdonalds, men den smakar bra". (till saken hör inte att han inte behöver dricka två om dagen och gå upp i vikt, hehe...)

ÄSCH vad jag babblar. Är trött. FÖrlåt.

MEN, vad jag ville säga var - TACK för din kommentar.

Och, du kommer fixa detta du med. Nu ska vi kämpa och vi ska slåss för att få liv. Varför avstå ifrån allt underbart som livet faktiskt erbjuder? När ätstörningar inte står ivägen... livet är helt fantastiskt underbart!

2012-01-06 @ 01:18:07
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: