massa mediciner


hej alle man, kvinnor och barn.
precis 'rest mig upp' ur sängen. från liggande till sittande om det är en bättre eller mer lämplig beskrivning. hah. började morgonen efter för lite sömn med ett besök hos läkaren, pappa följde med. var tvungen att hämta ut mer smärtstillande, ännu en ny sort jag inte testat. alvedon är fortfarande grundmedicinen även om jag ska ta smärtstillande två gånger om dagen, eller vid behov. ångestdämpande fick jag också. de där himla "atarax" som jag inte tycker hjälper egentligen.. men det lite ironiska är att jag måste äta en annan medicin för att den som innehåller morfin påverkar "balansen" i magen. och min som sedan innan inte fungerar. är inte det lite knäppt?
att äta en medicin på grund av en annan medicin. typiskt dålig cirkel. ogillar verkligen att äta sånthär skrutt.
men jag klarar inte av magen utan.. frågan är bara hur jag ska komma ihåg allt,..? mitt minne är ju tyvärr inte i samma klass som kemisternas skarpa hjärna. snarare överrullat från den där hårfiiiina gränsen.. heh.

alvedon x2 var fjärde timme.
smärtstillande 2 gånger om dagen.
lactulosen en gång per dag
atarax x2 tre gånger om dagen

sömntablett en om kvällen

skönt att besöket efter sjukhuset vid hjärtryckningarna inte gav någon medicin i varje fall.. vi skyller på ätstörningen från och med nu. enligt läkaren. men det är nog ingen fara nu i varje falll ! :) onödigt att äta medicin om man inte "behöver" eller ens vet om den hjälper eller själper. äh nog om det.
efter apoteket åkte jag med pappa och köpte tre nya filmer - wiihoo. fick även en tidning, måste nog börja läsa kalle anka nu som kommer ut en gång i veckan. dessa som bara släpps en i månaden hinner jag avverka lite för snabbt. hur som haver kan jag i varje fall konstatera den ökade trötthetskänslan efter alla dessa preparat. var tvungen att pausa första filmen för att sova en timme - då är det nästan lite illa ! två filmer avverkade idag iaf!





Postat av: Elin

Du tänker rätt, det finns bättre där ute, det finns det där livet du en gång hade.



Förstår vad du menar. Är det lilla problemet där, att resa på mig igen.

kramar

2012-01-09 @ 21:13:54
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Du har rätt. Vi har gjort det förr.

Hur mår du ikväll?

kramar

2012-01-09 @ 23:10:14
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: