kräkningar = finna lugnet ?


god förmiddag.
sitter här med djupa andetag varvat med varmt tedrickande. magen snurrar och jag har lärt mig nu vad det handlar om. i onsdags blev det lite mer svart på vitt. varför jag kräks och varför det är så svårt att bli av med. ROn. det där stilla lugnet jag alltid letar efter men aldrig hittar. när det slår knut i allt vad förnuft och magkänsla säger, då hamnar jag på golvet. det är så jag finner min ro, om så bara för ett litet tag är den så nödvändig att jag stänger av allt vad ångest och efteråtkänslor heter. nu måste jag börja leta efter något annat. och inte som i lugnande tablatter.

jag känner den där oron nu. och förstår vad min kropp och huvud "vill" ska hända. "vill" att jag ska göra. men icke sa nicke. måste fortsätta hålla huvudet högt och strunta i att ge efter för att skapa det där tillgjorda lugnet ..
ska nog ta mig ut ur huset nu, för en timme eller så. bygga upp något mellanting mellan lugn och ångest.


Postat av: sofia

vi måste hitta andra sätt att finna lugnet på. andra sätt att få ur oss oron och ångesten.

kram <3

2012-01-28 @ 15:08:43
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: