hjärnrotationen .


Godermorgon !
lyckades somna lite tillslut, såklart till ledning av uppoffring till dagens lite ljusare timmar. men men, vad gör det? jag gör ju ändå ingenting .. räknar minuter och timmar på att natten ska komma som tillslut för med sig en ny dag. lika hemskt som det låter, vadan ännu värre är det när nätterna inte är några halleluleja-moments direkt..

mådde rätt dåligt igårkväll då ångesten slog till. satte fart på mitt snurrande hjul jag tidigare satt dit en sten i själva naven för att hindra cirkulationen på. men ångesten slog stenen till gruskorn och måhända lite tjärvt, men rotation, det fick den. och vad händer då? ångesttankar forslar likt fontänen och jojjon med nya kugghjul. å n g e s t  .
under dagen fick jag fram att jag "tillåtit" mig själv det dubbla [om inte mer] kaloriintaget än vad en vanlig dag ser ut.
därav den söndermalda stenen.

nog med depp. hit med peppen istället!.. lättare sagt än gjort, men vi försöker. enligt min egna observation tog gårdagens frukostmacka inte med sig den direkta sidenkänslan till magen. ägget däremot, mjukt som en kudde. därför vann ägget omröstningen och blev kvar även idag. men knäckebrödet fick åka hem till förpackningen och bytas ut mot yoghurt. funkade mycket bättre. även all te m. honung, aloé vera, provivan och biljongen.
[yepp ångesten sitter kvar sen gårdagen.] måste nog försöka göra något idag för att varva ner hjärnrotationen..



Postat av: sofia

Inläggningen hjälpte inte alls med att acceptera och tycka att det är okej att äta vanlig mat? Utan du åt mest för att du var tvungen, eller?



har du läst mattillåtet? om inte -gör det! Den hjälpte mig massor när jag skulle börja äta. Hoppas du tycker det är okej att jag skriver, utan att du tror att jag vill låta som en besserwisser.. Det är inte min mening, men vill ge lite tips. Det bästa tror jag är att börja med att helt enkelt bestämma sig för att äta regelbundet. 5-6 ggr om dagen. I början är det inte mängden som är viktigast tror jag, utan att få in en rutin.

vad är mest skrämmande? viktuppgång? kontrollförlust? att börja spy? hetsätning?



Det går, pepparpeppar, BRA för mig, dom två senaste dagarna har varit riktigt bra. Har rest mig lite nu och accepterat att jag måste ta mig ur det här själv, med enbart närståendes stöd. Utan vården.

Idag har jag haft en underbar förmiddag med mamma, då jag pratat och berättat. Har på senaste tiden bara varit tyst med mina tankar och låtit dom mala på i huvudet = inget bra. Fick även hjälp utav henne med att ta mig ut på en kort promenad och det var sååå skönt. Har nämligen stängt in mig och tvångsmässigt vägrat lämna huset länge nu.

Känner mig pepp och jag har nya krafter nu känns det som.

2012-01-14 @ 16:55:42
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: