glasögon


"tystnaden som uppstår när ingen är hemma" .. är ingen tystnad med mig i huset. för OJ vad skönt det var att helt ensam springa runt i jordgubbshanduk och nytvättat hår utan att någon knackade på den vanligtvist låsta badrumsdörren och be en att skynda på lite. att inte behöva skrika "jaja, jag kommer - snart klar!!" fastän bara halva ögat är sminkat. musiken stod på till MAX i rummet och telefonen avverkade spotifylista efter lista i ett annat rum. 

jag gjorde precis allt det där man inte får eller kan göra med en förälder hemma. såntdär jag inte kunnat göra på länge och heller inte kommer att kunna göra en tid framöver. man får liksom passa på lite. hah. :) råkade även utvidga vyerna lite väl brett i den pågående wordfeud-matchen mot pappa, i form av att kasta ut ett ord som "HOROR". varken smart eller smakfullt av mig, hah. men vad gör man inte för att vinna mot sin far?.. fick dock snabbt en kommentar av honom i chatten; "vilket ord !!" .. håller mig nog till det något äldre vokabuläret hädanefter..

så dagen har varit väldigt bra. what else med en sådan start? träffade bästaste snigeln, utgjorde massa ärenden i form av jobbansökan och CVinlämningar åt henne, inför sommaren. pratade sönder diverse väntrumssoffor och trötta besökare. därefter var det min tur att uträtta ett ärende på synsam. ett syntest senare och jag konstaterades glasögonbehövande. för tredje gången. hah, suck. fru blånbok (mamma) var på plats och agerade "bågsmakråd." och jag som inte har den minsta beslutsångest i vanliga fall kom nu hem med tre par testglasögon. säger bara det, hah.

Framåt kvällen vart det en fin vinterpromenad med Amanda. välbehövd och efterlängtad. mot affären som vanligtvis inte tar mer än en timme att gå till, tur och retur - tog nu närmare två timmar med vårat lilla tillskott iform av systern valp. men det gjorde inget, den var så söt! dock har jag lärt mig att inte använta plagg med tuss-bollar på..

gamla glasögon, bild tagen för två år sedan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: