Disbyt


"D och E hade en liten disbyt igårkväll." kommer pappa säga till min storebror imorgon, som svar när han frågar hur sin syster mår, efter lite allmänt prat far och son emellan. "Men hon vilar nu och E är mer tillbaka i läge."

Disbyt och disbyt, vet jag inte. eller så är det jag som 'förstorar allt, "som vanligt", enligt pappa. men jag säger varken eller, för dagen i sig var bra. eller ja, vaknade i mormor och morfars nyinköpta säng på undervåningen, utan att riktigt komma ihåg hur det gick till under nattens förlopp. sömngångare är jag inte, men minnet sviker med sömnisen i blodomloppet. verkar det som.
Pratade med Capio som sa att de avslutade mitt ärende då jag fått kontakt med SCÄ och ett datum för utvärdering. mamma var hemma från jobbet efter en liten twist i rondellen, "magkänslan sa ÅK HEM. och jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände något." nu hände det ingenting med mig, och dagen fortsatte med ett besök hos Mia.

bra som vanligt, men jag kan återkomma mer om det imorgon, efter lite sömn kanske.. förhoppningsvis. mötte upp min fina A. efter samtalet, och för första gången detta år spenderade jag kvällen någon annan stans än hemma. vi myste till det med ny film och Tacos. mums filibabba. och jag skulle ta minst en av varje grönsak. inte bara isbergsallad och gurka. so I did. en film blev två och många ord blev betydelsefulla samtal. :)

"Disbyten", tillkom under hemresan i bilen med mamma. vi pratade om Danmark, mitt tillstånd och mitt intetförstående av min egna hälsa och fysik. lite olika åsikter har vi allt, men inte mer än förståeligt. agerandet däremot var jag inte riktigt beredd på, för helt plötsligt satt man som ett frimärke i framrutan efter en ovarnad tvärnit med ilande ringning från en intryckt tuta. förstod inte riktigt vad som hände och när jag varken såg något framför eller bakom oss, tittade jag på mamma och ropade lite försiktigt; "STANNA!.. STANNA!.."
"jag ska. jag ska." fick jag som svar innan vi svängde in mot kanten. "parkera bilen och ta en taxi." sa jag och sprang ut. tårarna rann, benen pinnade iväg och mascaran ritade zebraliknande ränder längst kinderna.
bilen åkte iväg och jag fortsatte i motsatt riktning utan att ha minsta aning om vart jag var..

jag förstod ingenting. vad höll på att hända, vad hade just hänt och vad skulle hända härnäst? pappa försökte nå mig. efter en del runtspringande kom jag tillbaka till vägen och tänkte leta upp någon form av färdmedel, buss?
smart. mamma hade vänt tillbaka och letat rätt på mig. P. öppnade dörren och jag sprang in på mitt rum som ett litet barn. sjönk ner med ryggen mot dörren. hörde en röst jag inte riktigt kunde placera men hörde var pappas. han hade kommit över och ville prata med mig, dock inte genom dörren. men mamma uppmanade honom att ge det ett försök. jag var trotsig. hur som haver slutade den dåliga natten inte där utan fortsatte på toalettgolvet.
kräkningar till klockan ..nu. fem på morgonen. efter ett uppehåll på sjutton(!!) dagar.

nu kommer postjävelbilen. GodNatt.
hämsk natt. FY.


Postat av: sofia

Vad ska du göra i danmark?

vad gällde allting?



kramkramkramkram <3 ge inte upp

2012-01-19 @ 17:51:41
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: