dagens utmaning


Godkväll !
Precis läst igenom lite om kroppen i våran stora tjocka läkarbok och mina två självhjälpsböcker för ätstörningar. Givande då jag förstår lite mer om vad som försigår i min onda mage och hur i helskotta man tar sig ur en ätstörning - samt kroppens olika stadier och reaktioner i det hela. båda böckerna är superbra och biologi handlande om kroppens insida och mekanismer har jag alltid varit intresserad av. allt som är på riktigt. inte fiction. bara sience.

försökt minska på medicinerna även idag. viilket leder till en lite mer piggare 'vardag' även om jag knappt kan fortsätta gå efter fem minuterns shopping i mataffären med mamma.. följde i varje fall med för att hämta ut ett paket på posten och inhandla två päron. dagens fruktutmaning. gick bra då jag faktiskt åt upp helahela den gröna uppenbarelsen, idag med mammas närvaro. betydligt bättre om man jämför med gårdagens äpple. men allt har sitt pris och magen sa ifrån och efter ett tag låg jag där med uppvärmd handduk på magen, men det gav sig tillslut. :)

förväntar mig inga "tjoho-vad-duktigt" tankar angående päronet. vet att det inte ens borde vara en utmaning att äta en frukt. men det är det, för mig. och det gör ont. men jag måste, jag vill och jag ska. någonstans måste man börja.
för det är just det där jag aldrig gör. börjar.
jag hoppar in mitt i loppet och springer allt vad jag har. eller lägger mig på sängen och rör inte en fena. på eller av. allt eller inget.



Postat av: Hanna

Jag köpte också päron idag faktiskt. Och, även om ett päron inte ska vara en bedrigt eller en utmaning så var d et uppenbart det och då är det bra att ha klarat det. Jag tillhör ju dom som inte gärna vill att andra ska stå på bordet och jubla över att jag klarar sånt som man ska klara som är normalt så jag tänker inte göra så för dig heller. Däremot kan jag säga (och mena det) att det var bra. För det var det. Nu vet du att det gick.

2012-01-13 @ 00:02:31
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/
Postat av: R

Ett steg i rätt riktning! :) <3

2012-01-13 @ 13:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: