Dagens gurka ..!


OHhhHOJ !



hah. yepp, sällan en gurka lämnas orörd. vaknade dock utan gurka i kylskåpet denna morgon. men vad gjorde det? enkelt, jag masade mig utanför dörren och tog en välbehövd promenad till ICA och inhandlade två i denna SIZE. det sjuka är att BÅDA är slut! helt otroligt. synd att det inte finns någon gurkätar-tävling. skulle lätt vinna!

men det är just det, med djup klang kan vi observera ordet 'sjukt'. man ska inte proppa i sig sådär mycket gurka under en och samma dag. när jag blir frisk kommer jag inte vilja se en enda gurksnubb, ..eller FunLight saft.. :/

jag gick och tänkte på det idag.
Mat för mig är inte föda.
det VAR bränsle.
det ÄR kalorier.
det SKA vara medicin.
det KMR att vara näring.
inga måsten, inga borden. det ska bara vara något man gör av rutin. en del av vardagen för att man ska få just - en vardag. att äta är som att andas. man bara fungerar så för att kroppen ska orka gå runt. för att livet ska forstätta. jag vill inte ha ett liv som kretsar runt mat och ångest. stillasittande eller tvångsmässighetsrörande.
vill inte. orkar inte. kan inte.

slutgnällt och färdigskrivet. sprutt på micron och hopp i säng. imorgon är det måndag och ännu en vecka av möjligheter. bra va? försöka, kämpa och våga. årets tre nyckelord. vilken stund är bättre än NU? startskottet har gått. GODERNATTER :)

I'm not left behind.
just a slow starter.


Postat av: sofia

du är så vacker

2012-01-23 @ 17:21:41
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: