ägg & mormor


Godmorgon söndag!.. ja nu fick man inte sova länge. mamma började smsa mig redan klockan sju.. hmppff.. det bytte hon sedan med att leka svängdörr mellan dörrkarmen in till min lilla bebodda del av huset. mormor och morfar har härjat i köket och tagit in "dagens stora mål" för ett par timmar sedan.. hah. och mitt i allt detta ska man försöka sova vidare i det dvala man precis sluddrat in i.. inte det lättaste jag kan som observerande tala om.. hah.

hur som haver. mammas tjat silade ut lite när hon fick gå ner och koka ett ägg åt mig. hah. det har jag nu varit nere och skalat. och blåbärste med honung till det. med andra ord - uppstigningen är så gott som klar ! ..

mormor stackarn halkade för en två veckor sedan. ryggen gör jätteont och hon har bara legat som en slapp sill sen dess. därför var det prat om att ringa till det ställe hon avskyr mest på jorden, sjukhuset. som ett litet barn fick mamma tjata på sin mor att "gå med på det", eftesom att hon inte ens kunde sitta upp. och sov sig igenom hela gårdagen.. men se - som av en händelse kunde hon dagen till 'resa sig' till sittande läge. hah. åh fina mormor, så envis. 

Postat av: Saga

SV: Vi skriver ner det. En Kom-ihåg-lapp. To remember. Do remember. Kärleken. <3

2012-01-29 @ 16:14:32
URL: http://skavsnigels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: