alkohol och ägg .


goder tidigkväll alleman! :)
har precis kokat mig ett ägg. som vanligt kokas det för hårt och hamnar på utsidan av skalet. men idag blev det en ny kreaktion - halverade sig själv, ihålig mitt och en intryckt gula vid sidan. hah, alltid ett tivoli i köket med mig!..

ikväll blir det en nostalgitrip till första förarstället man besökte vid arton år fyllda siffror - Nivå22. inte vårit 'ute' på hundra år, så det är på tiden med lite fredagsnöjen. mamma blir ju såklart orolig för kvällens alkoholintag. och det faktumet att jag springer runt utanför hemmet efter klockan nio på kvällen. förståeligt, men jag är inte dum i hela huvudet ,[bara halva..]. dessutom är planen att köra bil imorgon [om det inte är allt för halt vill säga], vilket blir min ursäkt till att hålla allt till en lagom nivå. både till mig själv och min vän.

missförstå inte nu. en ursäkt är inget måste för att få till en OK nivå. men det är lättare. ångesten blir bara högre av att sitta och tänka på vad man borde och inte bara för att man kämpar mot en ätstörning. som slutar i ännu mer ångest av den uppfloppande listan av kalorimängd i alkohol. samt att behöva förklara för frågande vänner. äh.. jag ska ha en trevlig och relativt lugn kväll :) önskar en lika trevlig kväll till er andra !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: