roadtrip

helua!
jag kom på en sak som jag glömt berätta - torsdags blev jag utskriven från enheten och i fredags var min sista dag. nu är det meningen att jag ska klara mig själv i jul. efter jul kanske jag får börja på IDUN, om jag har tur..
det jag har varit på nu efter slutenvården kallas "Frej", där är man mån-fred mellan 9.00-14.30/15.00. på "Idun" gäller samma tider fastän man är där en vecka, hemma två, där en vecka, hemma två osv.. så man (Jag) måste verkligen skärpa till mig nu!
men det är svårt när magen protesterar, spyr och gör ont. senast var igår. hade haft en underbart kul dag med fotografen, vi fotade ett bröllop. hur fint som helst i vinderyran!
efter det hade jag en finfin kväll inplanerad med bästa A. vi drack cider och åt tacos. han dock bara med 2st 33cl cider, innan magen gjorde ont efter tacosen. jag vet att det är maten, för det hände i fredags på enheten också, läkare inkallades och fick titta. mamma & pappa gissar på starka taco-såsen.. ringde iaf pappa som inte var körbar, men länkade vidare till mamma - som åkte för att hämta upp mig. hon ringde från bilen och bad min ringa en ambulans, men efter lite mer än 30min hade det lagt sig lite, jag hade bara legat som en död sill på golvet. så himla synd att jag hann ringa mamma och pappa och orora, när det gick över innan de ens hade hunnit dit, då hade vi ju kunnat fortsätta vår mysiga kväll.. :(
 
sen kom Roadtripen. mamma hade hämtat upp pappa på vägen för att dem var inställda på att åka med mig på sjukhuset. men jag öppnade bildörren i farten och sa att jag skulle hoppa ut om de ville åka till sjukhuset, för dit ville jag inte alls. lillebror hade slutat jobbet och skulle ut på stan. han var trött men manade sig dit iaf. vi skulle skjutsa honom till t-banan när vi ändå var ute och åkte. slutade med att vi skjutsade honom in till stan, samtidigt som pappa körde lite histoia och pekade på de stora byggnaderna, hah. 
sen åkte vi hem, lämnade pappa och sov..... vilken dag , hah..
 
måste bli lite mer superwoman!

Postat av: Em

Hallå hallå, för ordningen skull, vi tror inte alls huvudanledningen är starka tacosåsen...och det vet du...

2012-12-16 @ 17:03:36
Postat av: Jessica

Varför kan inte enheter se efter patientens behov istället för att ha en mall alla ska följa, och klarar du inte det är du...hopplös? Låter som du skulle behöva dagvård längre för att få ordning på magen och allt istället för att tvingas trappa ner på tiden på scä?! Kämpa på iaf!!!

2012-12-16 @ 18:09:43
Postat av: J

Hade du inte total förbud av en viss sak??? Det är inget att se blint på d!!

2012-12-17 @ 12:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: