svar på kommentar 2

Postat av: Madeleine
Hur lång tid är man inlagd? Är det en viss vikt/BMI som sätts eller vad går de efter? Har du fått bra kontakt med dina medpatienter, jag hoppas det för din skull och jag önskar du mår mycket bättre snart.. på alla sätt. Själv har jag kämpat med svår anorexi i över 26 år och har nu ingen hjälp alls trots BMI på under 11. Läkarna vet inte vad de ska göra eller om de kan göra någonting längre.. ge inte upp hoppet för det vill inte jag heller göra, även om det många gånger är svårt. Bor ensam. *kramar*
 

 
Svar; hur länge man är inlagd är individuellt men de säger att snittet ligger runt 3månader. BMI:t har en betydelse om man måste sitta i rullstol och vid aktiviteter måste man ha BMI 14 om jag inte minns fel. nu är det dock inte så många aktiviteter pga sommartider vilket bidrar till semester för de flesta..
alla här (både behandlare och patienter) är jättesnälla, så man kommer snabbt in i gemenskapen (pepparpeppar). sen blir det ju självklart svårare om man väljer att ligga inne på sitt rum hela dagarna, men ändå - jag skulle vilka säga att man lätt kommer in i gemenskapen, som sagt :)
 
men lilla vän :( kan du inte söka till någon ätstörningsklinik.. din kropp kommer nog inte orka så mycket mer i det skicket.. jag säger samma sak till dig - ge inte upp. livet finns där ute. man måste bara ge sig fan på att ta sig dit och verkligen gå in med vilja och bestämdhet. jag vet att du klarar det om du bara vill - ingenting är omöjligt,
kom igen nu tjejen, jag tror på dig :)
massa styrkekramar <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: