PRIDE

hallå där! :)
vaknade hemma vilket både var ovant och otroligt skönt! frukosten gjordes i ordning för att ätas 08.20. pappa är en riktig sömntuta och det var nästan så att jag fick dra täcket av honom för att han skulle gå upp, men tillslut så.
var fint att äta frukost med honom, gick bra det med och alla mat"situationer" var avklarade och jag kom tillbaka till enheten med ett stort leende på läpparna. skillnad tyckte behandlarna då jag varje dag påverkas och eggas av sjukdomes baksidor (okej, det finns ingen framsida(iaf inte ljus) sida av ätstörningar. sooo, don't go there säger jag bara!! SÅ INTE VÄRT DET. har jag förstått nu, med även en insikt i att jag behöver hjälp för att bryta mina ohälsosamma mönster.  men nog om det.
 
pappa skjutsade mig tillbaka lagom till näringsdrycken. dagen har gått fort och helt plötsligt var vi framme vid både lunch och mellanmål. efter den sistnämda måltiden var vi några som fick tillåtele att gå tilll mariatorget för att titta på den fantastiska PRIDE-paraden. jag som varit så ledsen och nere för att jag skulle missa den, när jag gått med i paraden fyra år i sträck. det var jättekul att vara där och dessutom fick jag träffa mina fina vänner som stod med mig för att senare hoppa in i paraden igen när jag var tvungen att gå tillbaka till middagen. himla bra dag må jag säga. hoppas att den fortsätter så, peppar peppar.
 
nejmen det var en väldigt bra permission och pridebesök som visar vad jag både missar, men även vad som väntas i samband med friskhet. jag vill inget heldre nu än att komma tillbaka ut till livet och lägga alla dessa fasansfulla och farliga år av en ätstörd vardag. ush och fy vilket slöseri med tid, liv, ork och upplevelser. 
jag vill ut till jobb, utbildning och ja.. livet helt enkelt.
 
har det väldigt kämpigt här på enheten med att tillåta maten stanna kvar i magen, vilket fortfarande är en himla jobbig känsla. men nu vet jag att det kan gå och uppenbarligen (förhoppningsvis?) sköter jag mig ganska bra då min permissionsansökan gick igenom :) märker bara på detta inlägg att jag dagen till ära är lite gladare och hoppfull idag. :) bra va?
 
nu är det en dryga 40min tills kvällsmålet, sista etappen för idag. det ska vi klara av, eller hur? jaa :)
 
PS. har lite braiga mål på vägen, som belöning. bland annat; har gnagt på en ny tatuering ett bra tag nu (jadu mamma, om jag ändå var under arton skulle du få din vilja igenom, men tji fick du - jag är snart 22år!!) hih.. visade pappa en bild och han hade inget negativt att säga, mer än att jag ska vänta ett tag. men han tyckte den var fin. så inom en snar permissionstid sker det nog. längtar :) imorgon ska jag även få börja med att lägga upp maten på egen hand, hoppas att det går bra. i så fall ännu ett steg i rätt riktning, samt snart byte av bord! :) åh vad det känns bra att det går framååååt. PEPPARPEPPAR..
 
kramen till alla ni fina människor där ute! <3

Postat av: Saga

Shit, bruden. Vad finns att säga? Du är stålkraft. Kärlek.

Svar: kärlek till dig med vännen <3
deds.blogg.se

2012-08-04 @ 21:37:59
URL: http://skavsnigels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: