med blicken i backspegeln och tårar längst kinderna.


överröser med bokstäver, ord och meningar nu. varför, tårarna räcker inte till längre. det måste ut. jag är bara så ..trasig. kom precis in i huset, slutade jobbet klockan tre. ställde in bilen i garaget. nyckeln fastnade i porten, för andra gången. kämpade och slet - fick inte, får inte ut den. det blev för mycket.

stängde av motorn, men inte radion. lyssnade för första gången på pappas inställda vinylkanal. julsånger. började gråta, sminket rann ut som en haloweenskapad skräckfilmsclown, invändig spegelbild.  min darrande kropp tillsammans med den snedvinklasde bananhukade kropp jag en gång har, gjorde att understa revbenet på vänster sida slog emot höftbenets översta del. jag satte handen emellan det som stöttes. där satt jag. gråtandes i en bil, i ett mörkt garaget. vinden ven och träden tätt intill piskade sina grenar i stenbetong väggen.
efter ett bra tag och många låtar senare fuktade jag min tröjarm och rättade till clownmåleriet under ögon och kind. lämnade kvar den droppande nyckeln som fyllt bägaren lite för mycket. ett djupt andetag, nästa lås. vrid om. stärk rösten, ett glatt hej till lillebror + tjej i soffan. gick upp på rummet - stängde dörren och sjönk ned i sängen efter ett urhopp från arbetsbyxorna.

Det är inte lätt när det är svårt. Nu är det förbannat svårt.



gammal bild från augusti förra året. när jag var tvungen att klippa av mig håret ..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: