fjärilhus och ångest .


happ. vad var det här nu då? jävla skit. i fyra dagar hade jag sluppit undan, i fyra jäkla dagar hade jag klarat mig. är ständigt trött, åtta timmar per natt räcker inte. att kämpa mot ångesten och försöka hålla ut, tar musten av mig. kanske var det så att jag ledde ner ångesten till en klump i magen, försökte finna lite ro genom att kräkas och vinka hejdå mellan spolningarna ner till avgrunden. ska det vara så himla svårt. LITE. JÄVLA. RO.   ?!!

igår var jobbigt men trots många ensamma timmar klarade jag mig. trots allt. idag hade jag planerat bra tyckte jag. inte för tidigt möta upp pappa och åka till hagaparken, fjärilhuset. det var fint och vi trippade runt där i den tropiska värmen med huvudena letandes i buskar och träd efter några förbifladdrande färger. några hittade vi.

gnällde lite på den omtrafikerade huvudleden som förvillade våra arma hjärnor att tänka att den blockade väg vi behövde hem, inte hade någon ersättare - vi kom hem. men gjorde ett stop och hjälpte ICA ha råd med lön till personalen.

blev avsläppt hos mamma och satte mig vid datorn. dirigerade [hah, skojade. han klarade det bra själv] våran mattl'ggar - granne som härjade i trappen. laddade in bilderna från dagen och smsade mamma om hemkomst.
sen var det tydligen kört.
 inget lugn fick man heller, efter tre golvade timmar. brukar känna mer stillhet i hjärnan, men inte nu. tittade ned på min svullna mage och såg mina svulna halsmandlar i spegeln - lika mycket ångest som innan. FUCK OFF.

jaja. fjärilar någon ?







justeja, fiskar fanns det också !

Postat av: Linda

Hej Dedde!

Tack för ditt svar.

Gud villka finna bilder du har tagit på fjärilshuset.

Har massor bilder där ifrån men dom blev ju långt i från så här finna.

Jag hoppas att du känner dig bättre nu och att ångesten kan lämna dig i fred ett tag.

Jag öppnade en till blogg i går och gud vad skönt de är att bara få skriva av sig.

Hoppas du får sova gott i natt och att du får en bra dag imorgon Kram Linda

2011-11-16 @ 01:00:48
URL: http://fibromyalgimm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: