att leva med ångest .


motorljud. är det postbilen kanske, klockan var ju bara fem på morgonen. vart var jag, hur kunde ljudet höras så tydligt.
hade kommit hem fyra timmar tidigare. mamma sov, vaknade och förstod att jag var hemma. skulle göra varm mjölk, hörde ropen om att jag inte skulle straffa mig inatt. nej, svarade jag tillbaka. men jag tror att det kan ha blivit så ändå.
inom en timme hängde jag över toaletten. låg på golvet och tackade värmen under kaklet. trött.
halvsov på en handuk, lätt lätt - för att vara beredd att vilken sekund som helst slänga mig över toaletten.
fyrtiofem minuter låg jag där, sen var det dags igen. upprepades någon timme senare. där låg jag. 
eller stod, för nu fick jag inga mer pauser ..

snuddade vid tanken av att trycka ner något i halsen, påskynda processen jag förstod skulle ta tid. fingrarna låg närmst till hand, men jag ville inte. drog sönder huden för att straffa min tanke. lindade papper runt de blodiga fingrarna som droppade i närkontakt med det varma vattnet jag värmde mig i från handfatet. övertrött.

skrev ett brev till mamma. kom upp till övervåningen strax efter klockan sex. gick in till hennes sovrum, hon ryckte till - frågade om jag hade varit vaken hela natten. ja, svarade jag tyst och la mig vid sidan om.
fick ta hennes uppvärmda plats när hon två minuter senare skulle gå upp till jobbet. ett arbete vanliga människor har, en syssla jag inte klarar av just för att mina dagens alla timmar, mitt jobb - är att alltid kriga mot ångesten.
trött och utmattad. det är svårt att orka.

hon kom upp igen. satte sig på sidan om. jag blundade. hon satte ett papper på nattduksbordet, ett svar på mitt.
kände något varmt mot kinden, svårt att identifiera något annat än tårar. jag tittade upp. jag kände ända ut i hennes fingrar, den där långa sucken. känslan av att inte kunna hjälpa, men så gärna vilja.. sucken om en önskan att allt bara skulle få vara slut..
mamma. en dag. hoppas jag ..



Postat av: r

En dag dedde! En dag så kommer allt vara bra!

2011-11-03 @ 23:16:06
Postat av: dedde

jadu, man får väl aldrig sluta att hoppas iaf .. :)

2011-11-04 @ 12:27:31
URL: http://deds.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Dedde!

Jag letade lite efter en blogg om att leva med ångest.



Jag har hittat miljoner om tex mat men ångest nej inte så många.

Dom flesta bloggar jag hittat har de inte skrivits på flera år.



Hoppas du fortsätter med din blogg.

Jag lever själv med ständig ångest men nätterna är de värst. Ibland är de bara skönt att veta att man inte är ensam även om man har ångest av olika anledningar.

2011-11-15 @ 03:49:41
URL: http://jagochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: