Wonderland can't be far.


hallå i stugan!
vilken bra dag jag haft idag, tänka sig! började med lite seg morgon där timmarna segade sig fram. vid 13-tiden körde jempa förbi och fick hemlagad lunch av mig, hihi. vi satte oss på altanen i solen ett tag innan det var dags för oss båda att åka mot jobbet. timmarna gick snabbt, men det fanns en del att göra. hela dator-systemet hade kollapsat och en kollega ville halshugga danskarna (dem som sköter vårt program, hah..) så det har blivit till att skriva artikelnummer efter artikelnummer hela eftermiddagen.

efter stängning mötte mamma mig utanför och skjutsade mig till en skola inte alls långt ifrån. där var det en liten konsert där A;s lillasyster sjöng. hur duktig som helst! får rysningar varje gång och tycks alltid glömma bort hur bra hon är. alltid lika förvånad hur en sådan röst kan komma från en sådan liten person.. som iofs har växt som bara den, småsyskon har ju en tendens att göra det ibland. när man minst anar det!

kvällen fortsatte med ett program om anorexi, var inte jättebra eller givande. men kanske lite för mamma, jag vet inte. apropå mamma har vi precis haft ett av våra dagliga små "bråk" om min sugrörs-sked och mjölk koppar. hon plockar bort dem - alltid. och ja, jag kan använda samma kopp under en kväll, eftersom att jag springer fram och tillbaka mellan micron åtskilliga gånger med min kopp. och skeden, används till både te och mjölk. under natten eller på dagen kan den få bo i diskmaskinen, men inte när jag ska använda den. gaaah. drives me nuts.
(haha tror iofs inte att ni hängde med riktigt där, men detta rör-inte-min-kopp-eller-sked argumentationen kommer återkomma.)

här kommer min fina lunch jag lagade åt J. tror att jag lyckades ganska bra efter att ha läst på alla paket om tillagning. heh.. mästerkock, jotack.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: