vuxenpoäng!!


hej alleman!
sitter på något så oferfarat som biblioteket, för mig i varje fall. har inte lånat sen jag gick i grunskolan/högstadiet. eller ja, minns inte ens. kommer ihåg något studiebesök på kungliga stadsbiblioteket eller liknande
(finns det något som heter så ens?..) hah..
justeja, min fina sol jag snackade om imorse, att jag sätt på skärmen. vad hände med den? jag kom ut i världens regn. typiskt! plus att jag kånkar runt på två väskor som min vän glömt.. varav en är en rull-resväska. haha. så den kommer att få följa med bakom mig under dagens äventyr! ;D ......................

hur som haver, började morgonen med att försöka leta reda på SE banken. himla krångligt. hur det nu kunde vara det när adressen var ett nummer ifrån min behandlares hus. kan man ha mer tur? synd bara att min fina förmåga att söka rätt på saker inte är den bästa, men tillslut gick det. känner mig så duktig så.
dock var det andra dagen i rad någon tror att jag är omyndig, under 18. ...jag är ju liksom inne på mitt 21:a år..

tillbaka till biblioteket.
enda jag riktigt gillat är deras bibliotekskort. de där röda genomskinliga. så jag gick till kassan nu och bad om ett. mitt gamla hade tydligen inte använts på över 3år, (det längsta de kan se) men det fanns kvar i systemet. 20:- senare och det var booortaaa. ojoj, eko i plånboken?! ;) mohaha, gone baby gone.. lånekortet jag hade var från lågstadiet, ett kort med "backluraskolan" påstämplat.
nä, nu är det snart dags för behandlaren att banka in några klocka ord i min hårda och bestämda skalle. det tror jag allt hon bör kunna lyckas med idag också. så himla finurlig och klok människa, she knows. erfarenhet är allt. typ.   himla mycket i varje fall?..
nu ska jag smita in lite på facebook, även om jag misstänker att det kanske inte är vad de föedrar på en biblioteks-dator. hihi.
ciao!!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: