vikt vikt och åter igen. vikt.

hej igen!
sålänge jag är underviktig och lider av en ätstörning kan jag inte säga att jag är helt oberoende av min vikt. men jag minns även den tid då vågen var min bästa vän, ett bekräftelseväsen som visade att jag kunde göra något, jag lyckades, 'på riktigt'. ingen kunde ta det ifrån mig, ingen kunde säga att "idag misslyckades du", för jag visste. siffrorna ljög inte. den enda som ljög var jag. jag ljög mot omvärlden, mot alla jag älskade och inte allra minst, jag ljög mot mig själv. men jag kunde inte släppa tanken och min sanning, jag hade kontroll över något,
min diciplin svek inte.

idag har jag ändå kommit en bra bit på vägen. jag hatar vågen, hatar att väga mig. enda anledningen till att jag kan förmå mig att väga mig är för att se att jag inte blir sjukare. så det är väl fortfarande en bekräftelse, men åt andra hållet. att jag kan gå upp. men jag skulle gilla en våg som bara visade +/- , inga siffror.
det har styrt för länge.

det som känns bra är att nu känner jag misslyckande av att gå ner. jag vill väga mer och jag tycker att det är mycketmycket snyggare. jag skäms över att se ut som jag gör och bara längtar tills att se ut som i somras. men ja, sen vet jag inte om vikten slår en knut om mig när vi väl kommit en bit. men jag vill bara säga skitsamma. det är inte i kilona det sitter.. det är någonting mycket djupare.

jag kämpar inte mot vikten, jag kämpar för att må bra!

till alla er där ute som kämpar, vill jag bara säga - fortsätt med det. någonstans vänder det! använd inte vågen som din vän och frys ut dem riktiga. lev ditt liv och låt dig inte styras av något så värdelöst som siffror. :)
alla är värda att må bra!

ljusare tider kommer och därmed sommarn. erfarenheter viskar i mitt öra att större delen av jordens kvinnligabefolkning, (men även män), bombas med sin egen kroppsnoja lagom till denna tid. läs detta i så fall;

1. Knäna

Hur bulliga eller knotiga de än må vara kan du inte ämdra utseendet på dina knän. Fokusera i stället på vaderna eller låren, som är muskulösa ställen på kroppen som du faktikst kan forma.

 

 

2. Bröststorleken

Ibland kan gravida kvinnor få en aning större bröst. Att p-piller ger större bröst är mer än myt än en sanning. Utan kirurgens hjälp kan du inte skaffa en kupstorlek större – däremot kan du framhäva din klyfta på bästa sätt.

 

3. Läpparna

Strunta i nålar och kemikalier, en ljus highlighter mitt på läppen toppet med läppglans ger en illusion av en större mun.

 

4. Kroppstypen

Det är bara att inse, man kan inte se ut som supermodellen Gisele Bündchen om man är 155 centimeter lång. Lär känna din figurs främsta egenskaper och lyft fram de positiva delarna i stället för att stirra dig blind på defekterna.

 

5. Höftbredden

Bli inte arg på din mamma för att du har ärvt hennes kurviga höfter. Kurvor är kvinnligt, framhäv dem.

 


 

ciao. ha en bra dag i fina vädret!! :D

Postat av: Emmélie

Bra inlägg. Verkligen.

2011-05-11 @ 09:06:18
URL: http://lovehealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: