fighting days, glory days


nämen sedär, ännu en ny dag, en ny vecka! tiden går som rena rama marathonloppet för eliten. snabbt och smidigt(?). fast ibland känner man sig nog lite ur form, då blir det motionärernas race. tragglar sig framåt bäst man kan. det viktiga är att ha roligt. att det ger en sj'lv något. eliten kör på - snabbast vinner. vad är att föredra?

vaknade hur som helst av ett sms från storebror där han undrade hur det gick för mig när jag gjorde högskoleprovet (förra året?). det minns jag tyvärr inte, haha. fortsatte med morgon te för att senare ta en sväng till brevlådan. slänga in tidningen på pappas mage (godmorgon, vakna!!), och gjorde frukost till honom. omelett med svamp, korv och tomat i. ett glas mjölk och liten jouice till det uppdukat på en blommig bricka.
vet att det förmodligen inte är så bra att jag håller på och lagar mat till honom, har hört att det iaf inte är det. någon liten avlägsen koppling till mitt egna matbeteende har det nog trots allt. men någon gång ibland, då borde det nog gå bra. tycker ju om att överraska och göra saker för att få honom eller andra glada. små saker som ändå inte förväntas. eller.. försvarar jag mig bara nu? 

pappa har knallat ut på en promenad och jag gör mig redo. om en timme är det dags för jobb och sen närmare kvällen är det te-stund med granne som precis anlänt från skid-semester. myys.
igår var lite för mycket ångest för min smak, men idag tar vi nya tag. LETS PUT ON THE SMILE AND BE HAPPY !! :D






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: