let the sun shin




hi! kan fortsätta på gårdagen som inte tog slut efter jobbet. i kalendern kunde man avläsa HAIR 18.00 med stora svarta bokstäver. jag är helt såld på musikaler, alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara, haha! hur som haver hölls den på stadsteatern, så efter jobbet begav jag mig dit. med en halvtimme till godo satte jag mig på tbanan som var 20-25min sen. hm, typiskt. jag och en tant suckade lite i takt medan jag fick min biljett inlämnad i kassan för senare uthämtning.
"nästa.. T-centralen" aaah, brottom brottom. frågade första bästa gubbe jag sprang in i om vilken av de två uppgångarna som var rätt, tur för han att han visste !  ;) väl inne på teatern hade de tappat bort min plats (nej, det var två platser lediga brevid min kompis), så han sprang runt där och letade med mig hack i häl. fastnade i ett trångt kolsvart rum i väntan på att artisterna skulle ta i med stämbanden och dölja min försenade ankomst..

SÅ MÄKTIGT, ville aldrig att det skulle ta slut! i mittenpausen bytte jag & min andra kompis platser med andra kompisen + lillasyrran. vi satt nu längst fram. herre min skapare! en av artisterna skakade min hand och en annan hoppade ut i publiken och ställde sig på mina armstöd! hihi, det kändes stort!!


pendeln var ett bättre färdalternativ och hemresan gick aningen smidigare. far min sände mig ett sms om att jag skulle inhandla jordnötter, chips och ..kaviar. haha! så det fick jag fixa lite snabbt på vägen hem. anslöt mig med datorn och fördrev tiden i inväntan på storebrors och pappas hemkomst från pubben. chips, jordnötter och öl åkte fram. massa prat och fina timmar som bara rullade på! underbart! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: