Cause everything is never as it seems


Aloah.
här hänger man inte med i skrivandet för 5 ynka öre.. ! fast å andra sidan har det inte hänt sådär fruktansvärt mycket. åkte hem till mamma igår efter jobbet, skulle sitta tillsammans med henne och göra något slags "matschema". eller vi började med att skriva i turordning vad jag kunde äta och inte äta. (dvs. vad som är lättast vs. svårast i kategorier som kött, fisk, grönsaker, frukt, mejeri osv.osv.

sen kom natten och jag sov inte en blund. dåliga sovvanor i detta hus tror jag allt.. och inga sömntabletter har man heller, hm. -.- jaja, har väl bara mig själv att skylla.. mamma åkte till jobbet och lillebror till skolan. jag förflyttade mig till mammas säng och sov 1h. var liite trött på jobbet idag kan jag väl säga. men det gick bra ändå! lite inspringande kunder i sista minuten, alltid lika brottom in och sega ut, det har dem gemensamt. men bortskämd som man är stod pappa utanför jobbet och väntade på mig. vi åkte till centrum och letade upp ett stort block/bok. vet inte vad man kallar det, men jag ska försöka göra någon inspirationsbok för maten. älskar att fota och bara titta på fina fotografier. tänkte ordna något som kan sätta lite krydda och sprutt på motivationen.

nu sitter jag i sängen. var precis nere i köket och tog en två-tre klunkar laktosfri mjölk. det klumpade ihop sig som en liten barbapappa och sköt sig rakt up längst strupen igen. suck. satsade på te istället. tänkte att lite te och mycket honung (grönt te så man inte blir pigg såklart) är bra nu innan man ska sova. jag menar, man ska ju "inte äta precis innan man går och lägger sig" eftersom att förbränningen är som lägst då. och eftersom att jag försöker gå upp i vikt passar det ju bra. (inte för att ens jag är så naiv att jag tror att jag väger 1kg+ imorgon bitti pga honung). men ändå, ni förstår - tanken är ju åt rätt håll!! :)
(sålänge jag inte drömmer om löpning och springer marathon upp & ner för trappan. men det ska väl inte hända kanske..)

nu rasar sms in. dags att stänga av telefonen kanske.. först en tandborstning kanske?
sleep tight! Deds.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: