♥ midsommarfirande på Adelsö !


godkväller gott folk! här ekar det med frånvaro av inlägg från dagen. hm..
men det är strax ordnat.

igår var en hejdundrande bra midsommar. började med en relativt tidig morgon, runtspringande i huset av både mig och lillebror. dusch, tillfixning, klädval, planering och iordninggörande. allt skulle ske på samma gång, hah.
10.15 knackade Micke på dörren för att 30min senare följa med mig, robin, pappa & madde till Adelsö. 

började nästan direkt att rensa jordgubbar, tvätta potatis, fixa sill och annan iordninggörelse inför lunchen ..som ägde rum 14.00, när alla gäster och familj var samlade. vi åkte hemifrån med solsken och kom fram utan. pappa & jag var finklädda under bilresan och jordgubberensningen, sen blev det svarta jeans och tjocktröja för oss båda, hah. min jacka var glömd hemma så det blev till att ta pappas tröja !

efter lunchen var det dags för sång och dans runt midsommarstången, har aldrig lekt någon form av "björnen sover" runt en sådan, men det funkade hur bra som helst. haha..

vad som stod på tur härnäst var 5kamp. barnen hade en egen och fick börja, sen var det vi "vuxna".
1. träffa bollar i olika hinkar. olika poäng beroende på avstånd.
2. kasta en stor sten så nära en pinne som möjligt.
3. "skjuta pil" genom en pinne med munstycke mot en piltavla.
4. hamra ner en lång spik i en stubbe. 
5. stafett.
- hoppa säck
- balansera en potatis på en sked
- svepa en ölflaska
- snurra åtskilliga varv med pannan mot ett klubbskafft.

det här med att få ned spiken i stubben var en rintig tidsberövare. efter några öl verkade det inte vara någon av oss var i sina sinnens fulla bruk för att ens träffa spiken, haha! men kul var det ;D  lite pajmiddag på det, lek och dans i källaren med barnen, snack, mingel och ett avslutande parti i kubb var några av de saker kvällen bjöd på innan det var dags att bege sig tillbaka till lilla hässelby.

kan inte beskriva kvällen mycket bättre än HELT FANTASTISK ! det var år och dar sedan jag hade en sådan här lyckad midsommarafton. jag hade kul dagen rakt igenom! längtar redan till nästa midsommaragton! heh :D
dock saknade vi alla en kär familjemedlem lite extra denna dag.min kusin skulle varit med.. men som alltid finns han i våra hjärtan. ♥ 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: