nej, jag kommer inte dö.


nu är det kväll, inte mycket att sysselsätta sig med annat än att låta tankarna snurra i det redan förvirrade huvudet. inte värt att klaga på att det gör ont heller, för varje gång nyper mamma till med att jag har ont pga den stränga psykologen som totalt genomborrade mina ögon, ställde mig mot väggen utan att själv visa en min. antar att det är den första i klungan som är svår att övertyga och tänka snäppet snabbare än. "ringer du till Capio, då släpper huvudvärken", säker mamma. "ring. det är ingen runt omkring dig som tycker annat. ring." 

jag vet inte varför jag inte ringer, eller jo. men är trött på att förklara. jag vill ju bli frisk. men viljan att pina igenom ännu en period av dygns- eller dagvård. den viljan finns inte där, det går jag inte med på. 
"det får inte bli en tredje gången gillt..som man säger. då kanske du inte ens får chansen att ringa. du sa så första gången, det kommer inte att hända igen. vad hände?" 

mina senaste år har innefattat många timmar hos psykologer, akuten, sjukhus och behandlingar. många har varnat och värnat för mitt liv. några gånger har varit nära, att jag vandrat över. till andra sidan. men jag tror inte på ord som säger att imorgon kanske du inte finns. jag kommer inte att dö, jag VILL ju leva. lever jag som jag vill?

jag är totalt borta i bollen och känner inte igen mig själv. jag tar saker som dem kommer och oroar mig inte för framtiden, däremot är det den som får mig att gå framåt. jag vill ju så mycket. mina löprundor, en frihet jag inte fått känna på många år. senast har träning för mig bara inneburit tvångsmässig sådan. ofta då ångesten slitit för hårt och jag har sprungit och hoppat tills jag handlöst fallit ihop på marken. jag lever under en egen piska. en som redan slagit sönder en del i mitt huvud. övertagit ett roder jag inte kan knäcka, för då fungerar inte hela jag. 

jag har aldrig hatat något så mycket som det här, heller aldrig fått denna typ av stimulans. dubbelt. så jävla. dubbelt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: