love is everywhere


godermorgon alla glada [trots sthlmsregnet].
pappa smsade lagom till mina första öppna ögonblick denna morgon "Godmorgon, har du vaknat? ska vi åka snart?" aah, vad är det för sovmorgon? nu har jag i varje fall lyckats flytta fram det en timme, vi ska bara iväg och handla. IKEA och claes ohlsson. kul va? hah.. frågan är bara när han räknar ifrån eftersom att sms nr.1 var klockan 11 och nr.2 trygt tjugoöver. äh, jag bestämmer det sistnämnda, heh.

apropå föräldrar, mor min börjar snirkla in sig allt mer och mer i miin blogg. idag fanns denna bild i min mail, som jag tror att hon knäppte igår. oj vad den fick henne att dra på smilebanden då hon upptäckte att bilden innehöll mer än en fin blomma. titta i mitten, där vid nektaren (eller vad det nu kallas) det ser ut som en liten plastfigur, hah!!



längst ner i vänstra hörnet ser vi en liten text. den stod på dagens morgonpiggekort. valde dock att sätta texten på mammas bild, som var mycket finare än kortet. eller egentligen står det "du ser kärlek överallt". men jag förkortade det lite. men det är sant. kärlek finns överallt. tänk på det, om ni känner er ledsna, ensamna, utanför eller bara ..nedstämda. ibland kan man fastna. ex. man känner sig inte accepterad eller älskad av en förälder och gör allt för att få känna den känslan. eller man kanske riktar in sig på att hitta kärleken till en annan partner, men det går aldrig riktigt i lås, världelöst tänker man. dock är det när man slutar leta som man hittar allt det där. ibland kan det även handla om kärlek till och hos alla. du kan bli förblindad av din egna sökning. något du redan föreställt dig hur det ska vara. du missar kärleken som finns framför dig. kanske var det din syster som öppnade en lite ask med en ring i, förra veckan. är inte det kärlek? den finns där, överallt. även hos och till dig.  

lät det snurrigt?
jag får dra en senare paralell för att göra det tydligare. hah. typiskt bra tecken på att ha för många tankar så att de bara snurplar ihop sig när man försöker få ut dem..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: