lite mat och vikt


Goderkväller !
nu har vi konkat bord, stolar, tavlor och massa möbler. huset är så klart som det kan bli inför imorgon nu. well done. ända kruxet var ihoppskruvningen av ett bord som var helt felkontruerad och megasvår att förstå sig på. två kloka hjärnor löste problemet - och buffébordet är nu stadigt på plats. satt även med när det testades lite smått.
broccolie & ost - soppa till pappa. Tomatsoppa till Faster. Nilla var mästerkocken till sin röda historia, pappa utforskade microområdet till sin låda och jag fick äran att bre deras knäckebrödsbitar med smör och ost.

det lite halvironiska med denna eftermiddag är ändå att mina spaghettiarmar inte äger en enda muskel, pappas ben har alltid varit kaos och kan inte riktigt lyfta saker efter operationen. faster har nyligen genomgått en [nu vet jag inte vad det heter på svenska men i varje fall;] "gastroplasty" och får inte bära mer än tre kilo.

den ena kämpar med att hålla vikten, den andra med att lägga på sig lite vikt och den tredje med att tappa vikt.
vikt vikt vikt. .. med lite snurrande huvud kommer jag hem till en mamma som lagar hemmagjord pizza som ett nyttigt alternativ. blev väldigt förvånad då jag under hela min uppväxt accocierat min mor med couscous..
eftersom att det var den mest konstiga tillbehörsrätten jag någonsin fick utforska som liten. det var gott. och jag åt. men det var så annorlunda från skolmatens ris, makaroner och kokt potatis. sen kom bulgur, även det en historia..

det är först på senare år jag förstått att mamma inte bara äter couscous sallad, kokta grönsaker och ugnbakad lax för att få i sig det "bra fettet". jag gjorde min egen tolkning när jag blev lärd om vad som kallades bra och dåligt.
nu handlar det mest om nyttigt för min del. vilket i de flesta fall innebär kalorisnålt. DUMMA ANOREXI. BORT!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: