jävlar


stört, vad ska vi göra? okej, inte ni. men jag. hur fan i helvete ska jag ta mig ur detta. lyckas en gång för alla.
hur ska jag veta när jag kämpar och ber för varje minut att restrerande ska bli bra. hatar detta liv. hatar beteendet och hatar det jag gör mot alla där ute, alla jag bryr mig om. inklusive mig själv.

har jobbat. faktiskt ganska kul historia då jag lyckades ställa mig fastlåst mellan två dörrar vid stängning. varade i en tio minuter innan jag fick hjälp. hah. mammas herre kom och hämtade mig, stora låset gick inte igen, ingen nyckel eller kod hade vi fått. allt var bara KAOS, men det gick bra tillslut. tror jag. hah. jag skrattar åt det iaf. ;)

nu över till grannen.. om ångesten vill släppa någon gång. fan i helvete. och nu sprang jag ner till patrik och robin som ska steka hambörgare. tog en liten skiva gurka. ångesten SKÄR för att jag inte vill ha den kvar i magen.

jaja, ingen mjölk ikväll i varje fall. köpte funlight med mamma innan jobbet, får fylla den nu fulla buken under natten - i väntan på "ja må du leva" sången. som jag borde invänta med hysteri av en annan anledning än att bara få denna dag "överstökad".. jag är sjuk. ja. men huvudet är fan inte att leka med längre.. JAG VILL INTE MER.




Postat av: sofia

Förstår din rädsla och tro mig, jag vet hur svårt det är att börja äta! Det är bland det värsta som finns. Jag hade aldrig klarat det utan dagvård. Har ni något sådant där du bor?

har du gått igenom ökning av mat tidigare, eller är det första gången?

finns ju massa olika sätt att börja på. Den ökning som fungerade för mig är vad jag kan tipsa om. Jag började äta halva portioner (alltså halv normalportion) Först vågade jag mig inte på tre mellanmål, utan hoppade över sista mellanmålet. När jag vågade lite mer lyckades jag få in rutin på sista mellanmålet också, vilket är super mysigt, för det ÄR mysigt att äta sent på kvällen framför tvn/datorn hehe.



Vet inte om det hjälper dig eller om du inte är intresserad.. men jag åt såhär från början;

7-8 Frukost (1 portion gröt, mjölk, sylt/frukt eller 2 dl yoghurt/fil med 2dl flingor/ 1dlmüsli eller två smörgåsar med smör, pålägg)

10 mellanmål: 1 frukt

12 lunch (halvportion ex: 1dl bulgur/ris, ½ kycklingfile, ½ dl sås och grönsaker)

15-16 mellanmål (väldigt varierande. macka, knäcke, yoghurt med flingor, frukt, fruktsallad, osv)

18-19 (halvportion)

(och sedan kom ju sista mellanmålet in - ibland kl 20, ibland 22.. haha.)



Detta åt jag, samtidigt som vikten kröp neråt. Jag gick alltså INTE upp. När jag sedan började med fulla portioner stannade vikten. Sedan gick jag upp ett halv kilo. Då insåg jag att jag inte kommer gå upp genom maten, utan att nd är ett måste. Jag trodde ALDRIG jag skulle kunna äta så "mycket" utan att vikten skulle skena iväg. Men, det är som alla säger. Det krävs otroligt mycket för att kroppen bara ska fungera.

2011-12-27 @ 19:54:00
URL: http://coconat.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är okej att inte orka mer och att ge upp - för ett tag. I din (och min sist för den delen) är det svårt att orka hela tiden, vi behöver ge upp. Poängen är att du har gett upp förr, right? , och det är för varje gång du gett upp men börjar om som du verkligen ger äs en smäll på käften. Så ge upp, det ÄR okej att inte vilja mer. En dag kommer du igen.



Australien väntar på dig, när du blivit frisk. Se det som den ultimata belöningen, efter alla mindre belöningar på vägen SOM DU FAKTISKT FÖRTJÄNAR, ett hopp för framtiden.



Oh ja, det där med sex gånger, så som du säger (fuck her :P ) 4 ggr kanske får bli början..

kramar

2011-12-27 @ 20:48:52
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: sofia

Vad bra att det hjälper! Angående ND, jag vet inte hur lätt det är att gå up i vikt utan dom. Det krävs ENORMT mycket. Jag har alltid varit anti mot ND och jag följde fullt matschema många veckor innan jag tog in nd. Jag trodde verkligen att jag skulle gå upp i vikt genom bara mat. Jag åt massvis med choklad, utöver schemat. Fika, allting. Sedan insåg jag att det går inte utan ND, inte för mig.

Jag la först in en ND, men även då stod vikten iprincip stilla. Helknäppt, man kan äta så himla mycket.

Kanske hjälper det ännu mer om jag skriver hur jag äter nu? på ett ungefär, tiderna är inte så fasta.



7-8 Frukost (1 portion gröt, mjölk, sylt/frukt + en smörgås. eller 2 dl yoghurt/fil med 2dl flingor/ 1dlmüsli + en smörgås)

10 mellanmål: 1 frukt (kan även variera beroende på vart jag är.

12 lunch (ex 2dl bulgur/ris, ½1kycklingfile, 1 dl sås och grönsaker eller typ 2 potatisar 6 köttbullar 1dl sås)

15-16 mellanmål allt från en frukt till stora muffins, kladdkakor, glass osv)

18-19 (fullportion)

mellanmål: (beror på ifall jag ska äta godis eller fika eller något. ska jag det tar jag en frukt först och äter det andra utöver. vill inte gå hungrig ;))

övrigt: choklad, fika.. Det är så jävla skönt att inte räkna kalorier! Detta kna jag äta och bara stå och stampa på samma vikt. (det sjuka tycker självklart att det är jätte bra - jag kan äta utan att gå upp i vikt! men samtidigt blir jag inte frisk om jag inte går upp.)

Så ja, efter att ha följt dethär matscjemat och insett att det inte ger någon viktuppgång satte jag in ND.

Än har det inte hänt mycket med vikten, men jag hoppas jag ska våga mer och inte fega med ND.



Du tror inte att det finns någon behandling som fungerar fär dig? Har du testat någonting innan? Når du var inlagd, känner du att du fick häjlp då?

2011-12-27 @ 20:55:06
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: