det där med mjölken


hej hopp flopp !
har varit lite mer social ikväll, om det så bara har varit i TV rummet. heh.. patetiskt. men det 'är ju faktiskt det som är "allrummet", vilket blir min ursäkt för att slöa. ja, man får det ibland. slöa utan att gömma sig.. YEPP PEPP.

jag har i varje fall redan hunnit med min första mjölk. (yes, två koppar är standard. med en sömnis i mitten). värmd mjölk var några kvällar sen, vilket tyder på att de inte har varit så bra.. men nu ikväll, då är det bättre med mig. då vågar jag "tillåta" mig den där mjölken, trots att det är så sent och det enda jag ska göra är att sova.. pepparpeppar. och nu förstår jag hur många tankar går. vad innebär en bra dag för mig, som leder till att jag "tillåter" mig denna nattliga procedur. innebär en "bra dag" för mig att inte äta för att nå denna tillåtelse? men nej ni. det finns så mycket mer än så.

men utan att ' ursäkta mig' kan jag ju försöka förklara vad det innebär;
först och främst, ja - att inte spy. men också det där med hela dagens innehåll och mående. däribland ångest och händelser. mår jag dåligt har jag svårt att tillåta mig, inte bara mat, utan även sömn. min mjölk hör till denna nattliga rutin, nu är det dags att sova. ett bra avslut på kvällen. vill jag inte sova hoppar jag  ofta över sömntabletten och ligger vaken. ibland slår ångesten död på sömnisen och jag ligger som en torktumlare i sängen ändå. jag kan helt enkelt inte ge mig själv något alls. eller jag och jag, ångesten blockar. men nog om det.

ikväll ska vi skita i ångest och alla dess innebörder. klockan tio är det en sömntablett, mer mjölk och stänga av datorn. vakna upp om måånga timmar till en ny dag. som för i övrigt också ska vara bra! hela veckan ska vara bra!

Det enda jag kan göra är att försöka.
stå upp. resa mig.
kämpa.

gör det ni med :) sov bäst sen !

Postat av: Patricia♡

Jag har tyvärr inte läst din blogg så länge men har du fått någon diagnos och får hjälp och så?



Förstår dig väldigt mycket, för jag har samma tankar själv, men du får inte skämmas. Det finns inget att skämmas för. Alla behöver mat antingen vi vill eller inte.



Hoppas du en dag kommer inse det.

Kram



2011-12-07 @ 14:24:02
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: