BAKSLAG A LÁ GOLVPLASk.


hejsan hoppsan.
hur kolsvart som helt utanför fönstret nu, helt konstigt. blir ju alltid lurad när det gäller klockan. tur att min vän, som även nu hittat till internet trots sin höga ålder, fröken UR är pålitlig om läget krisar. hih.

gårdagen var rolig, trots att jag trodde sömnbristen skulle få mig att slockna mitt på golvet. på andra sidan stan firade vi en nybliven tjugoettåring. gamla tant. åkte hem med Linda, tack och lov - jag virrar alltid bort mig. även denna natt räddades med nattligt sällskap, denna gång av L. tack vad fint, alla ställer upp så bra. :)
dock förstår jag inte hur människor sover, hah. vaknade antalet gånger av rena rama balansövningen på sängkanten. stackars hennes man de andra nätterna, heh.

morgonen var lite seg, välbehövligt seg. hennes mamma drog igång lussebullebakande klockan 9.30, L. började läsa en skolbok och jag fick korsordssällskap, fortfarande sängliggandes som de latmaskar vi är. jag och hennes lillebror gnatade igenom två Vecko Revyn korsord. mycket duktiga var vi. sen däremot, när jag kom hem. ensam, i ett tomt hus. mörkt som sakta öppnade dörrar för mina huvudspöken. Ni förstår nog. nu sitter jag med en kylklamp på halsen för att minska svullnaden, skulle nog behöva en på magen också. hmpf. saftglaset står brevid med ett trasigt sugrör märkte jag just. himla blajj.
Nej imorgon kör vi om på nytt. då ska vi här klara av mer hjärtan i almenackan. så det är minsann så ! japp.


L. målade dit två spröt på min 1UP tatuering. permanent penna märker jag nu efter Xantal timmar i duschen.. ;p




Postat av: Elin

Åh okej. Det har jag fortfarande svårt för, mjölkprodukter, just pannkaka är lättare dock. Men det blir jädrigt torr mat om jag gör som jag vill. Såser är helt hopplöst, brukade älska det.



Du har rätt där. Det är galet hur fel det har blivit i våra liv. Jag har gått igenom mycket skit, som jag helst hade låtit bli att uppleva, men som du säger, det här är det värsta jag behövt ta mig igenom. Inte för att jag kommit ens nära friskheten än, men jag ligger inte på sond, är inte inlagd och inte varit på månader, äter lagad mat flera gånger i veckan och springer inte flera mil varje natt. Så jo, en liten seger finns det nog.



Hur har helgen varit tycker du?

kramar

2011-12-11 @ 19:28:47
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Patricia♔

Att det ska vara så svårt att erkänna för sig själv bara att man är värd att be om hjälp:(



Stor kram

2011-12-11 @ 20:58:30
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hejsan!



Jag har precis hittat till din blogg! Vill bara säga att du är sjukt snygg. Ditt ansikte är verkligen vackert! Och ditt hår, är det äkta? För det är ju to die for!



Jag hoppas du blir frisk och du är så duktig som verkligen kämpar på! Jag har inga tvivel om att du kommer bli frisk en dag.



Jag undrar om du skulle kunna lägga upp en bild på alla dina tatuering? :) Du verkar ha en del och är jätte intresserad!



Ha det jätte bra! Du är guldvärd!

2011-12-11 @ 21:06:32
Postat av: Elin

Tycker jag är bra. Mjölk är viktig för kroppen, eller dess innehåll är det i alla fall. Finns inget som får kroppen att må sämre av det som det oftast finns i annan mat.



Den har vi för det första svultit bort, för det andra har vi ett hjärnspöke som så smått trampar sönder det och för det tredje har vår isolering förträngt allt sånt "vanligt".



Tänk att något så kortvarigt kan förstöra så förbannat mycket. Det tar några sekunder att spy men det sitter i så länge. Särskilt om man lyckats låta bli några dagar. Stå på dig, snart klarar du sex dagar, och sen sju, ge dig själv chansen att lyckas efter att ha misslyckats, det låter rätt bra faktiskt.

kramar

2011-12-11 @ 21:34:54
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Dedde



Jonna; HEJ!

Tack så jättejättemycket, åh så fina ord. det värmde! :D vad kul att du har hittat hit också! håll ut, ska ta lite bilder och försöka lägga ut bilder på mina tatueringar :D [vad roligt att du är intresserad hah]



tyvärr är allt hår inte äkta, heh.. men det är min räddning..

2011-12-11 @ 22:07:11
URL: http://deds.blogg.se/
Postat av: Elin

Du har rätt. Vilken kontroll är det egentligen vi har? Inte mycket. Har du haft någon period sen du blev sjuk som det varit "lättare"? Om det bara kunde vara mindre svårt att lägga all den här skiten åt sidan och börja om att kämpa.



Att spy har jag dragit ner på. Mest för att jag äter mindre men även när jag ätit är det allt fler gånger jag behåller det. Utom sista två veckorna, men innan det i alla fall.



Svårt det där, är lite knepigt att fundera ut de friska tankarna, jag är så van att bara tänka det sjuka.



Vad gör du idag?

kramar

2011-12-12 @ 13:05:31
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Patricia♔

Vilken jätte söt tatuering du har:)

2011-12-12 @ 13:32:32
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: