Morning

Godermorgon världen! Gick just några minuter mot trafiken och resan mot jobbet. Klockan är senare än ottan, ändå kändes det som fuktig dagg mitt bland fågelkvitter. Solstrålar på sin väg, brytandes genom dimma och våta löv. Morgonpigga pensionärer och trötta människor som hellre skulle legat kvar i sängen. Jag sitter mitt i lokaltrafiken, en mitt i mängden vuxen människa påväg till dagens arbete. Känner mig alltmer vuxen men fortfarande så liten .. Har svårt att fokusera på verkligheten, allt för ofta fast i min egna lilla värld. Så även denna morgon. Ett samtal förväntas göras av mig inom kort, förmår mig inte riktigt till att slå numret och prata. Vill helst bara lyssna. Människors röster, så olika men alla med samma rätt till att uttala och forma sina ord. Världen är bra ibland.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: