höjden av att vakna på fel sida


herre vilken morgon det blev idag. knappt varit med om snurrigare. hah, nu kan jag tack & lov skratta lite, men för stunden var det allt annat än roande..
började med utebliven sömn. så trött att jag låg kvar i sängen lite för länge. pallrade mig lite halvstressad upp till badrummet. upp med håret i en toffs, lite smink på och hopp i kläderna. PANIK - kunde inte hitta min plånbok.
15min senare än vad klockan vanligtvis är när jag åker till jobbet, började jag bli lite för stressad. sprang runt och vände upp och ned på hela huset, mest stryk fick nog sakerna i mitt tidigare så fina rum.,

ingen plånbok. inget busskort, inget körkort. ingen legitimation som bevisar att jag är jag ikväll. inga pengar och kanske en ny spärrning på bankomatkortet. inte igeeen. mamma sa att den kanske låg i bilen. efter en ny bula från värmepumpen och ett nedrullande genom trappan, sprang jag ut till parkeringen. bilen - borta! blev lite rädd tills jag fattade att den stod i garaget.. 10min kvar. enda utvägen - cykeln. justfan den var ju snodd. lillebrors minicykel fick ställa upp. Ösregn. kom till jobbet helt dyngsur och sminket rinnandes längst kinderna. Gosh.  

vilket blajj. TACK OCH LOV hittade mamma min plånbok i morfars bil från gårdagen. här är man noga med att inte köra utan körkort, så glömmer man hela stora grejen i bilen. till råga på allt glömmer man även att man glömt den där.. haha. säger ju det ,  SNURRIIIIIIGT. inte vill regnet upphöra heller. hhhmmmmppppffff.. !!



snurrelurr.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: