mjölk !


hallådär!
hemma från jobbet efter ett besök hos pappa och en trip förbi ICA. hade en liten disbyt med mamma över sms. jag dricker ju laktosfriamjölken som är blå, lättmjölken närmare bestämt. mamma köpte hem två paket av den gröna och det blev ett himla bråk. "skitsamma. jag slänger dem jag köpt. du får köpa din mjölk själv." blev det.. sa bara att det inte var någon fara, att jag tar te med honung hos henne och mjölk hos pappa om det ska vara så. förklarade att hon inte behövde slänga den. laktosfrimjölk håller i 1v från att man öppnat den. det tar bara lite längre tid för mig att dricka den gröna.. pappa körde med mig till affären och köpte den blåa. känner mig dock lite dum. den blåa kunde jag minsann dricka ett helt paket på 1,5L under en kväll, natt och morgon. medan den gröna får jag ångest av bara några centiliter. då kan jag tillägga att den blåa innehåller 31kcal/dl och den gröna 39kcal/dl. det är liksom 8kcal!! typ en räka??? om vi ska konfrontera anorexin kan vi ju tala om att jag får i mig SÅ JÄVLA MYCKET MER av att dricka den blåa, eftersom att de 8 ynka kalorierna tar jag ju lätt igen genom att dricka ett paket under 24h och sedan köpa ett nytt andra dagen. än att sitta och sippa på den gröna under en nästan en vecka? jävla anorexi. helt siiiiick. till och med jag blir snurrig nu..

btw sitter jag med en mugg varm mjölk nu.. hehe. redan druckigt nästan 1/3 del av förpakningen. jag är lika sjuk som sjukdomen. haha. fattar ingenting. jaja, bara att dricka på - ingen urkalkning här inte!!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: