A place for myself


igår förmiddag när jag åkte hem från vännen träffade jag en äldre herre på stan. han kom fram till mig, lite halvdragen, med en 5krona i handen. han sa att "det här är lite komiskt, men hehe, .." han ville ha 2kr till för att kunna handla en öl på systemet. skulle helst velat ge honom en 50lapp och gått med honom till ica för att köpa lite mat eller så. men jag vet vart de pengarna skulle gått till.. han sa att han skulle bli en fågel i sitt nästa liv, vara fri. "så man slipper hålla på såhär."

jag hörde vad han sa, förstod. missbruk, ett ord som kan innefatta det mesta. missbruk och tvång. precis som jag, eller hur man nu ska uttrycka sig. känslorna bakom pannbenen är säkert oerhört lika. det är hur vi uttrycker det som är skillnad. problemens yta, som egentligen inte har så mycket med själva problemet i sig att göra.. hjärnan, psyket. inte de lättaste att läsa eller hantera. ..och det finns så många vilseledande uttryckningar..  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: